I början av året tog Nelly.com ett nytt steg i sin marknadsföring genom att släppa en helt ny dramaserie med syfte att modeinspirera sina tittare. Resultatet blev tittarsuccén Filter.

Dramaserien Filter hade på bara två månader 700 000 visningar på Nelly.com och har skapat stort engagemang i sociala medier.

– Vi är så glada över att ta in tittarsuccén Filter i vårt programutbud på Viafree. En serie med hög igenkänningsfaktor som passar vår starkaste målgrupp – unga kvinnor. Det känns mycket spännande att inleda detta samarbete med Nelly.com, och jag ser fram emot att följa hur Filter tas emot av våra tittare, säger Moa Estmalm, affärsområdeschef på Viafree.

I och med det nya samarbetet kan serien börja sändas på en ny plattform och de två första säsongerna av dramaserien Filter har nypremiär måndagen den 13 november på Viafree.

Cocopanda rabattkod

– Filter skapades som ett brandingprojekt i våras och det känns fantastiskt att serien tar nästa steg genom att börja sändas på Viafree. Både Nelly.com och MTG Sverige står för innovation och nytänkande. Det ser vi bland annat genom att Viafree plockar upp en serie från en kommersiell aktör. Jag tror att vi kommer att få se fler sådana här samarbeten i branschen framöver, säger Jan Wallsin, Head of Nelly.com.

I serien får tittarna följa Nellys, Frejas och Dianas vardag i Stockholm där karriär, vänskap och kärleksrelationer står i fokus. Situationerna som huvudkaraktärerna ställs inför i serien är inspirerade av verkligheten med syfte att skapa en hög dos igenkänning och avdramatisering kring livet som ung kvinna idag.

I huvudrollerna ser vi Sissela Nelander (Nelly), Alexandra Jonsson (Freja) och Leona Axelsen (Diana). Kända ansikten som förekommer i serien är bland andra Oscar Zia, Chloé Schuterman, Niklas Engdahl och Daniel Paris.

Dramaserien Filter produceras av Perfect Day Media.