IBM drar igång en ny kampanj för att visa Watsons makt och potential. Kampanjen går under namnet ”Let’s Put Smart to Work” och showcase:ar hur superdatorn Watson kan skapa personliga hightlights från Masters golfturnering.

Kampanjen bjuder in användare att ”put smart to work” för att transformera sjukvården, detaljhandeln, energi och andra branscher och visas under Masters.

IBM har jobbat med golfturneringen Masters i över 20 år och den här gången använder de Watsons förmåga att skapa automatiserade och personliga highligths tillgängliga på Masters.com och i Masters appar. Skapad av Watson heter tjänsten ”My Moments” och ger fans möjligheten att följa sina favoritgolfare.

Samtidigt kommer Watson användas för att identifiera potentilla klipp som redaktionen kan ladda upp. Watson kan nämligen se början och slutet av en golfares sving och slagets resultat. Watson identifierar golfaren, hålet hen är på och vilken sving som hen tar. Watson analyserar sedan videon för känslor, kommentarer, publikens jubel och med datan tar fram en ”excitement score” för varje sving.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urbanista rabattkod