En av de stora förändringarna som påverkar hela annonsbranschen och i princip alla digitala tjänster är GDPR. Trots böter om 200 miljoner kronor eller fyra procent av den årliga omsättningen är det inte alla som har koll, inte ens konsumenterna trots att lagen egentligen handlar om dem.

GDPR handlar om konsumenterna och deras förtroende i hur företag använder deras data. Men trots detta är det få konsumenter som har koll på vad GDPR är för något. Så var kommer egentligen viljan om att införa en ny lag som reglerar användningen av data? Vem är det som egentligen tjänar på GDPR?

Är det politikerna som blivit allt mer irriterade över att jättar som Google och Facebook har större kontroll över invånarna än dem själva?
Är det offline-företag som

Enligt en undersökning genomförd av The7Stars är det få konsumenter som har koll. Men de som har koll verkar tycka att det är en bra grej. Såklart, vem vill inte ha mer kontroll över sin egna data. Desto fler tycker att regeringen, som faktiskt drog igång hela den här grejen borde informera mer om vad lagen faktiskt ska göra.

Cocopanda rabattkod