LinkedIn lanserade sin videofunktion i augusti förra året, så att människor kan spela in eller ladda upp klipp och sedan skicka dem direkt i deras flöde. Under oktober började det att testa filter för specifika händelser, vilket liknar Snapchat och deras ”Stickers” som de lanserade för år sedan. Problemet är att den nya funktionen inte ens är hälften så bra eller rolig.

LinkedIn är inte exakt känt för att vara roligt eller engagerande, det är mer ett B2B nätverkande där man delar erfarenheter och tips. LinkedIn är den givna platsen för alla som vill sprida information om sina tjänster eller om vill hitta ett jobb. Men LinkedIn vägrar envist att att tro att det är sant och försöker lägga till fler roliga funktioner kopierade från Snapchat och Instagram.

Det senaste är videofilter, direkt kopierat från Snapchat och Instagram, det är dock svårt att se poängen med att läcka till klistermärken när man gör en pitch för sin tjänst eller om man vill lägga upp en video där man vill dela med sig om tips om hur man kan bli bättre på digital marknadsföring.

Till skillnad från Instagram och Snapchat, som låter dig lägga till GIF-filer, ansiktseffekter, knasiga klistermärken och filter som ändrar hela skärmen, är Linkedins idé om att bara ha några klistermärken som ser ut som att de kommer från stock art. Det finns bara tre stycken att välja mellan vid lanseringen Cocopanda rabattkod

– Ett rött “ON THE AIR” som antagligen skall man visa nu är jag live på LinkedIn
– Du har också klistermärket “WORK HIGH FIVE” vad skall det betyda egentligen
– Sedan har du klistermärket ”SIDE HU$TLE” frågan är när skall jag lägga till den

LinkedIn lägger också till möjligheten att lägga till en text ovanpå dina videoklipp. Det skall bli spännande att se vilka som kommer att använda ”SIDE HU$TLE” och vid vilka tillfällen av olika extrajobb som man tycker att det passar att lägg till en sån ”Sticker”.